2017. október 1., vasárnap

OKTÓBERI előzetes programajánló

A nyár elteltével valami furcsa időszámítás kezdődik egyesek fejében, a minap olyannal találkoztam a világhálón, hogy „már csak XX nap karácsonyig!” (a megfelelő szám behelyettesítendő). Megértem én, hogy van, aki már nagyon várja, de maradjunk csak még szépen itt az ősz elején és inkább nézzük meg milyen örömök várnak ránk októberben… :-)


Mindjárt október 2-án (hétfőn) egy rendkívül érdekes előadásra kerül sor a Nógrádi Könyvtárban, hiszen ott Böszörményi István mesél a fiatalon Isonzónál elhunyt Göőz Bertalanról olvasónaplója és katonai naplója segítségével. A 17.00 órakor kezdődő előadásra a belépés ingyenes.

Hogy Füleken se maradjanak előadás nélkül, október 3-án délelőtt 10.00 órától a gyerkőcöknek, másnap október 4-én (szerdán) 17.00 órától a felnőtteknek mesél Dr. Agócs Attila az Áttört bútorról a Palócföld szlovákiai részén. A Városi Könyvtárba mindenkit szeretettel várnak.

Rimaszombatba október 5-én (csütörtökön) lesz érdemes ellátogatni, hiszen ott a Slovenské divadlo tanca (Szlovák Táncszínház) adja elő nagysikerű III. Richárd című táncművét, az ismert koreográfus, Ján Ďurovčík rendezésében. A 19.00 órakor a Városi Művelődési Központ színpadán kezdődő produkcióra jegyek elővételben 18 euróért válthatók elővételben, kezdés előtt 22 euróért.
 

Október 6-án (pénteken) Varnus Xavér érkezik a losonci zsinagógába, hogy este 18.00 órakor fiatal tehetséges orgonistákkal egyszerre három orgonán játssza el a XX. század kultikus filmzenéit. Természetesen Bach sem maradhat ki a repertoárból, tehát igazi csemegében lehet része mindazoknak, akik időben megvásárolták erre a kivételes alkalomra a jegyüket.

Október 7-én (szombaton) megkeresik majd Nógrád „vasemberét” a tűzoltók között. A Füleki Várban idén is sorra kerülő rendezvényre jó fizikai erőnlétben lévő nők és férfiak jelentkezését várták október 1-ig. A nézők erőnlétéről a szervezők nem nyilatkoztak… :-) 


Október 9-én (hétfőn) Bandor Éva és Olasz István Rimaszombatban beszélnek a szerelemről. A VMK színháztermében 18.00 órától kezdődő előadásra a belépődíj 4 euró. Kár lenne kihagyni!

Október 11-én (szerdán) szintén Rimaszombatban a Városháza Galériában 10.30 órai kezdettel nyílik Kresnye András Bécsi képeslapok című fotókiállítása. A kiállítás december 1-ig látogatható.

Szintén szerdán, de Losoncon és este 19.00 órától mesél Marek Slobodník arról, milyen volt Pionier motorkerékpárokon bejárni Afrikát. A Franz Sörfőzdében megvalósuló rendezvényre a belépőjegy 5 euróba kerül.


Október 12-én (csütörtökön) a szokásos Ringató foglalkozáson Dr. Hamar Judit gyermekgyógyásszal lehet majd beszélgetni arról, mit tehet a szülő, ha beteg a gyermeke. A Nógrádi Könyvtárban 10.00 órakor kezdődő találkozóra minden érdeklődőt, nem csak „Ringatós” szülőt, sok szeretettel várnak! A részvétel ingyenes!


Október 14-én (szombaton) a Geopark Novohrad-Nógrád vezetett gyalogtúrát szervez az Egyházasbást - Medves magosa - Somoskői Tanösvény - Sátorosbánya útvonalon. Legkésőbb két nappal korábban szólni kell, ha mi is indulnánk ezen a 12 kilométeres, közepesen nehéz túrán.

Ha információim helyesek, október 14-én este 18.00 órakor tekinthetik meg a Fülekre látogatók a losonci Kármán Színház idei előadását, a BINGÓt. Az előadás egyébként 15 évnél aluli nézők számára nem ajánlott.

Losoncra október 20-án beköszönt a dzsessz, hiszen aznap a Városházán este 19.00 órától nemzetközi fellépők várják a tisztelt nagyérdeműt Michael "Patches" Stewart (USA) & AMC TRIO UNIT, Radovan Tariška Radio Band feat. Piotr Baron (PL) és a Mike Parker Quartet (USA / PL) képviseletében. A belépés 9 eurós jegy megvásárlásával lehetséges.

Másnap, vagyis október 21-én a Franz Sörfőzdébe érkezik Shayna Steele, aki a dzsessz és a pop határán mozog, és aki egyébként a Pozsonyi Dzsessznapokról ugrik el Losoncra. Belépőjegyek már csak 16 eurós áron kaphatók az Arany utcai zeneműboltban.

Biztos vagyok benne, hogy újabb rendezvények is előkerülnek még október folyamán, éppen ezért lesz érdemes figyelni a heti programajánlókat is itt a blogon.

Kívánok mindenkinek élménydús októberi napokat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése