2015. december 15., kedd

ÉLÉS-TÁR

Tavaly ilyenkor a karácsonyi készülődés jegyében beindítottam itt a blogon a losonci RECEPTCSERÉT, amelyhez a sütögető olvasóktól vártam a különböző recepteket. Érkezett is néhány, majd az ígéretek ellenére („sütöttem, fotóztam, majd küldöm”) a projekt dugába dőlt (Mese almás recept, Krenzchen és bejgli, Egy tészta két süti receptje).
Idén Szabó Klári barátném (a közismert Szabó családból) keresett meg azzal, hogy szeretné megismertetni a nagyközönséggel néhány gondolatát, ami mostanában az otthoni sütés-főzés, adventi készülődés jegyében foglalkoztatja. Én ennek roppantul megörültem, aztán mindkettőnk egyéb elfoglaltsága miatt csak most jutottam el odáig, hogy mindezeket nyilvánosságra is hozzam.
Így a mai első részben még csak egy gyertya ég Klári adventi koszorújának fotóján, de úgy gondolom, ez az apróság nem jelentheti akadályát az idea megvalósításának…
Ha BÁRKI MÁS is úgy érzi, szeretné gondolatait megosztani mással, vagy szeretné bemutatni főzési-sütési praktikáit, eldicsekedni télire eltett befőttjeivel, lekvárjaival, egyebekkel, vagy éppen rátalált egy finom receptre – a fotóval ellátott irományát küldje el a losoncianziksz@gmail.com e-mail címre. Boldogan megjelentetem a blogon!


Következzen tehát Klári néhány gondolata, először az adventi koszorúról:

Itt az advent, minden keresztény háztartásban meggyújtják a szimbolikus első gyertyát (a gyertya ugyan nem itthon gyártott, de a többi kellék igen).
Üzletben annyiféle 4 gyertyás adventi koszorú van, hogy na... De amit itthon mi készítünk az más; minden szeretetünk gondolatunk benne van és szerintem a családtagok is jobban felfigyelnek egy "hazai" koszorúra es együtt örvendenek neki velem.
Tudtad, hogy 5 perc alatt gyönyörű adventi koszorút készíthetsz? A nagymamád is lehet, hogy  így csinálta réges-rég.
Kerestem egy szép tálkát, amit nélkülözni tudok egy hónapig, vágtam néhány ágacskát a fenyőfánkról, megkerestem a tavalyról eltett mézeskalácskákát, persze csak a díszekhez tettem el – tudtam, hogy rágcsálásra alkalmatlan lesz…
Kerestem néhány diót, ill. dióhéjat, és néhány toboz is akadt.
Mindezt 4 gyertyával ízlés szerint tálaltam...


Csipke - oly egyszerű es gyönyörű
Talán még mindig nincs késő begyűjteni, mert fagyás után is lehet.
Dekorációnak a keményebb darabokat akár az adventi koszorúhoz is lehet tenni.
A puhákból készülhet csipkelekvár, hihetetlen ízű fantasztikus édesség.
A teához a csipkét szárítsuk meg, majd öntsük le a megfelelő adagot forrásban lévő vízzel.

Eddig Klári ötletei, további remek tippeket szeretnék ajánlani egyik kedvenc blogomról, itt pl. a csipkebogyót linzerekbe, kekszekbe is felhasználják, készül belőle ecet, alkoholos kivonat, sőt a szépségápolásban is helyet kap (további ötletekért érdemes beírni az adott oldal keresőjébe, hogy csipkebogyó - rengeteg egyéb felhasználási módot találunk).

Mellesleg, ennek a remek kis növénynek nagyon sok neve van:
- magát a bokrot így hívják: csipkebokor, csipkerózsa, gyepűrózsa, vadrózsa, bicskefa, ebrózsa, kutyarózsa, tüskefa, hecserlifa
- a termését pedig: csipkebogyó, csipke, csitkenye, sipke, hecsedli, hecse(m)pecs, seggvakaró

No ebben maradjunk :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése