2015. január 4., vasárnap

JANUÁRI előzetes programajánló

Január 15-én 17.00 órakor
az Alapiskola Kármán-termében!
Boldog, sikerekben gazdag új esztendőt mindenkinek! Legyen legalább olyan jó a 2015-ös évünk is, mint amilyen az előző volt, persze az sem baj, ha még jobb lesz!

Engem itt szépen cserben hagytak a háziasszonyok, gondolom a sok karácsonyi süti meg rágnivaló már régen elfogyott, újabb recepteket meg nem kaptam, pedig sokan örömmel újságolták, hogy küldik. Még mindig küldhetik, jövőre mintha találnánk… Sőt, egész évben lehet recepteket küldeni, biztos mindenkinek van saját bevált finomsága, amit szívesen megosztana másokkal is. Hajrá! (e-mail: losoncianziksz@gmail.com)

Nézzük, mi történik városunkban és a környékén 2015 januárjában.
A hosszú iskolai szünet meg szabadságok után lassan ismét beindul majd az élet, ezt január 10-én máris a Városi Bálban lehet majd kellőképpen megünnepelni, már aki szeretne 45 eurót kiadni a belépőjegyekért. Lesz viszont cigánymuzsika és a Gustav Brom Bigband is zenél – többek között.

Azt írják itt, hogy január 11-én újévi koncert lesz a füleki templomban, sajnos erről bővebb információt nem találtam, akit érdekel, gondolom kideríti mikor és ki lép fel.

1945. január 14-én szabadult fel Losonc, ezt a 70-ik évfordulót idén már reggel 9.00-től ünnepelhetjük, hiszen akkor vetítik az Apolló moziban a Lidice című filmet, majd 11.30-tól a Colette címűt (mindkettőre a belépés ingyenes), a vetítések után Štefan Chrastina történész kap szót, és délután 14.00 órától hagyományosan megkoszorúzzák a Kármán J. Alapiskola előtt található emlékművet.

Másnap, január 15-én egy kedves vendéget fogadhatunk köreinkben. Antal Tamás látogat el hozzánk Dunaszerdahelyről, hogy megossza velünk a világban tett utazásai során tapasztaltakat, egyben a könyvét is figyelmünkbe ajánlja. Stand-up fűszerezésű, a Tűzföldtől a Himalájáig tartó élménybeszámolóját interaktívnak ígéri, egyrészt közben vetíti a szebbnél szebb fényképeit, másrészt nyugodtan kérdezhetünk is majd tőle. Biztos vagyok benne, hogy nagyon jól fogunk szórakozni, elolvastam a könyvét, rendkívül humoros és elgondolkodtató is egyben! Találkozunk tehát január 15-én csütörtökön 17.00 órakor az Alapiskola Kármán-termében. A belépés díjtalan!

Szombaton ismét bálozni lehet majd, hiszen január 17-én Losoncon a Timrava csoport szervezi hagyományos színházi (maszka)bálját a Hviezda étteremben, ahová 25 euróért juthatunk be, illetve Fülekre is lehet menni bálba a VMK-ba, ahol a Gimnáziumért rophatjuk  a táncot, a műsorvezető Laboda Róbert lesz és a Mag Trió szolgáltatja a talpalávalót. Belépőjegyek 16 euróért kaphatók.

Aki ennél csendesebb elfoglaltságra vágyik, az menjen tárlatokat nézni! A Nógrádi Múzeum és Galériában egészen február 8-ig tart a Betlehemeket bemutató roppant érdekes kiállítás, a Szabó Gyula Emlékházban pedig péntekenként délután várják az érdeklődőket a festő műveit bemutató tárlattal.

Nem tudom hányan tudnak róla, hogy a Nógrádi Művelődési Központ (Novohradské osvetové stredisko) is rendez kiállításokat, januárban Ondrej Kamenský fényképei tekinthetők meg az intézmény előcsarnokában, sajnos csak munkaidőben 8.00 – 15.00 óra között.

Aki színházba menne, annak szíves figyelmébe ajánlom a salgótarjáni Zenthe Ferenc Színház legújabb kabaréműsorát, melynek címe Min nevet az ember, és amelynek bemutatója január 9-én tekinthető meg 1900 Ft ellenében.

Aki későbbi időpontban szeretne jól szórakozni, az ne mulassza el a Csavar Színház előadását Rimaszombatban, ahol a ragyolci születésű Molnár Xénia főszereplésével tekinthető meg január 25-én az Ibusár című előadás. És még egy szlovák nyelvű színházi programra is szeretném felhívni a figyelmet: január 29-én szintén Rimaszombatban lép fel Kassai Csongor a Művészet című produkcióban.

Mivel még idén nem sikerült beszélnem egyetlen illetékessel sem ez ügyben csak megsúgom, hogy legutóbbi értesüléseim szerint január 31-én lesz a Csemadok bál a Vigadóban. Amint megtudok ennél többet is – közzéteszem!

Természetesen idén is érvényes, hogy örömmel veszem az értesítéseket a losonci és környékbeli rendezvényekről, szívesen népszerűsítem itt a blogon.

Kívánok mindenkinek kellemes napokat, és hölgyeim – várom a recepteket!

(a színessel jelölt szavak hivatkozásokat rejtenek, rájuk kattintva bővebb információk olvashatók)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése